​Vårt miljøansvar
Vi har ansvar for å bidra til en bærekraftig framtid

I Adaptive jobber vi hver dag for å være en ledende aktør innen vårt område, men vi skal også stå fram som et godt eksempel på andre arenaer. Dette innebærer at vi er bevisste på vårt samfunns- og miljøansvar for å bidra til en bærekraftig og sunn utvikling.

Via investeringer i bl.a. Teams og Office 365 reduserer vi får reiseaktivitet så mye som mulig. Med gratis elbil-lader og lokaler rett ved offentlig transport tilrettelegger vi for miljøvennlig kommunikasjon.  Det legges til rette for en bærekraftig hverdag ved at ansatte kan benytte hjemmekontor, kundemøter kan foregå via nett, enklere samhandling og bruk av miljøvennlig transport.


Skytjenester:

Vi har valgt Microsoft Azure som vår leverandør av skytjenester.  Microsoft har en sterk forpliktelse til miljømessig bærekraft og jobber mot å bli karbon nøytral innen 2030. Les mer om deres initiativ her.

Avfallsrutiner:

Via gårdeier har vi avtale med firmaet Franzefoss AS om henting/innsamling av restprodukter og avfall. Avfallshåndtering, sortering av papp og annet papir håndteres gjennom denne avtalen. Brukt papir kastes i egne innsamlingsesker/beholdere. Her er noen eksempler på hva som skal fordeles/sorteres:
– Container matavfall/organisk avfall
– Container papp/papir
– Hardware som Adaptive selger til kunder blir gjenbrukt internt til testing og utvikling. Det som ikke lenger kan brukes av elektronisk avfall leveres til Elkjøp for resirkulering.

Vårt ledelsessystem er basert på ISO 45001. Vi benytter et nettbasert HMS-system - Adaptive HMS.

Adaptive AS importere ikke varer selv, men kjøper varer og tjenester av underleverandører. Våre underleverandører tar miljøansvar ved å betale miljøgebyr for import av emballasje, batterier og el-avfall via Grønt Punkt, Norsirk og ERP.

Vi kjøper varer og tjenester av:
Miljøvennlig elbil lader

Aktuelt

Check-in Experience
Oppdag den smidige og moderne check-in opplevelsen med onVisit Besøkssystem.
Hvordan håndtere smittesporing for bedrifter?
Sporing av smitte er en viktig del av arbeidet med å begrense konsekvensene av pandemien Covid-19. Norske bedrifter pålegges eller[...]
Større gjestegrupper? Slik håndteres de effektivt
Noen ganger er det behov for å håndtere mange gjester på en gang. Uten en god plan og fornuftige rutiner[...]
Dette er Norges mest moderne gjesteopplevelse
2020 er året der mange har blitt nødt til å legge om sine vaner for å jobbe smartere og mer[...]
Egenerklæring COVID-19 og smittesporing i besøkssystemet
I forbindelse med utbrudd av coronaviruset har vi fått mange henvendelser om hvordan informasjon og egenerklæring kan formidles til gjester i onVisit. I nyere versjoner av onVisit kan egenerklæring inkluderes i registreringsprosessen. Det innebærer at gjester må samtykke til deres retningslinjer for å kunne fullføre registreringen, og dere […]
Vi har flyttet til nye lokaler
Kom på besøk i våre nye lokaler for en hyggelig prat, god kopp kaffe og vakker utsikt over nye KadettangenEtter[...]

TRENGER DU HJELP MED Å KOMME I GANG?

Ta en prat eller digital kaffe med oss!