Viktig med sikkerhet
Therese Olsen er administrasjonssjef i Basefarm og er veldig glad for samarbeidet med Adaptive og onVisit besøkssystem. - Vi ønsket oss et besøksregistreringssystem som både skulle gi oss sikkerhet og kontroll i forhold til besøkende. Det skulle være enkelt å bruke, og vi ønsket i tillegg å gi våre gjester en profesjonell mottakelse. Valget falt på onVisit på Touchskjerm og det har vi ikke angret på. Både våre besøkende og ansatte er meget fornøyde med løsningen, sier Olsen.  
Vi ønsket kontroll på de besøkende
Fredrikstad kommune valgte onVisit til besøksregistrering. Hovedpoenget for oss var å få bedre kontroll, og høyere sikkerhet rundt besøkende i Rådhuset, sier Turid Johansen i Fredrikstad kommune. Det har vi også fått. Vi har ikke opplevd tyveri siden oppstarten, og opplever at kundene stort sett er velvillig stemt for å registrere seg, men vi bruker noe tid på å vise/hjelpe. Saksbehandlere må hente, og skal også følge kundene ut, dette er det ikke like lett å få kontrollert. Vi jobber for tiden med en funksjon for å "bestille" time dersom kunder kommer innom, det kunne også vært interessant å få det knyttet til fraværsregistreringssystemet. Vi opplever Adaptive som lydhøre og engasjerte i å stadig forbedre produktet. De ble valgt fordi de oppfylte våre krav til en fornuftig pris.  
Skreddersydd brukergrensesnitt
Lett og oversiktelig brukergrensesnitt for besøkende. Og veldig greit at løsningen er designet til å kunne bruke touchscreen. Vi fikk brukergrensesnittet skreddersydd slik vi ønsket. Ved oppsett på flere kontorer er det lett å få hjelp og det er minimalt med jobb da det kun er å legge til flere resepsjoner. God oppfølgning og lett og få bistand hvis det er noe. Det har ikke vært noe feil med løsningen slik at det kun trengs bistand ved spørsmål om bruk av administrative funksjoner eller oppsett av nytt. Det er lett og få ut rapporter for administratorer,sier Lasse Rognes i Swecos om onVisit løsningen. Sweco er et internasjonalt selskap som tilbyr tverrfaglige rådgivertjenester innen teknikk, miljø og arkitektur. Sweco-konsernet er en av de største aktørene i Europa, markedsledende i Norden og med sterke nisjeposisjoner i østeuropeiske land.
Schlumberger med infokiosk
Hos Schlumberger falt valget på onVisit som besøksregistreringssystem i konkurranse med flere andre leverandører. onVisit er installert på en info kiosk og gir en profesjonell mottakelse for alle besøkende. Det hører med til historien at Schlumberger er godt fornøyd med løsningen og føler at de har fått en mer profesjonell mottagelse for de som kommer på besøk. Ler mer om Schlumberger her...
Gjesteregistrering tilfredsstiller strenge krav til sikkerhet

- Vi fikk installert onVisit gjesteregistrering i november 2014 da vi trengte et system som kunne registere våre besøk, samt fungere som resepsjon. Det har fungert meget tilfredstillende. Systemet er brukervennlig og vi får bare positive tilbakemeldinger fra våre gjester. Vår bedrift har også strenge krav til sikkerhet, og med onVisit har vi til enhver tid oversikt over hvem som er hos oss. Hverdagen er blitt enklere med denne løsningen, sier Anne Hauge i Presens.

Presens AS er en måleutstyrsprodusent med hovedkontor i Oslo. De driver med produksjon av måle-, kontroll- og navigasjonsinstrumenter.

Klikk her for å lære mer om fordeler med gjesteregistrering

Fungerer bra for oss
Weatherford Norge har meget gode erfaringer med onVisit besøkssystem Systemet fungerer bra, det tar kort tid å registrere besøkende. Vi synes det er enkelt å finne igjen tidligere besøkende og både utregistrering og forhåndsregistrering går enkelt, så bedre enn dette kan det ikke bli, sier Arne Langerud i Weatherford Norge.

Weatherford Norge AS

Weatherford Norge AS ble etablert i Stavanger i 1974. Da hadde allerede morselskapet Weatherford utført oppdrag på norsk sokkel siden 1968. I dag er Weatherford en av de største og viktigste aktørene innen oljeservice på norsk kontinentalsokkel. Både rekruttering og oppkjøp av selskaper med sterke kompetansemiljøer har bidratt til vekst innen høyteknologi og avanserte tjenester. Weatherford har  ca. 70.000 medarbeidere i mer enn 100 land.  
Fleksibel og profesjonell besøksregistrering
- Vi har fått en fleksibel og profesjonell besøksregistrering med onVisit. Det fungerer godt for våre kunder og besøkende. Systemet er enkelt i bruk, og lett å oppdatere når det skjer endringer. Adaptive har fulgt opp leveransen fra A-Å, og har bidratt til at dette har fungert svært godt fra dag en, forteller Kristian Føyen, markedssjef i DNB Næringseiendom. DNB Næringseiendom har lang erfaring med å bistå kunder med utleie av lokaler, reforhandlinger og rådgivning mm. DNB Næringseiendom tilbyr lokaler og eiendommer til leie, og forvalter ca. 1,2 millioner kvm. kontorbygg, kjøpesentre og hoteller.
Et veldig bra resultat
Marine Harvest hadde vært igjennom en fusjon og satt med tre forskjellige intranettløsninger, sier Rune Hegrestad. Ingen av de vi satt med var aktuelle kandidater i en fortsettelse. Da vi allerede hadde begynt og implementere MS SharePoint for tradisjonell collaboration (project sites, document lagring ol.) var det naturlig for oss å velge SharePoint som teknologi. For meg/oss var det viktig at vi utnyttet standard SharePoint ved denne implementeringen. Jeg henvendte meg da til Microsoft for en liste på kandidater hvor jeg kunne være trygg på at KUN standard ble benyttet, og Adaptive ble da anbefalt fra MS. Adaptive leverte et veldig bra resultat i intranett-prosjektet og andre SharePoint prosjekter vi har hatt, vi forventer at de også i fortsettelsen vil være en god partner for oss på dette området.
Et godt produkt
ASCO Norge leverer totale logistikkløsninger eller individuelle tjenester til olje-og gassindustrien, og har ingått et samarbeid med Adaptive på onVisit. - Vi er veldig godt fornøyd med den løsningen vi har fått. onVisit besøkssytem er et godt produkt, oversiktlig og enkelt å bruke. Vi har fått mye skryt fra våre kunder og det er jo svært hyggelig. Vi føler også at servicen fra Adaptive onVisit er god, sier Roy Arne Rygh, som er It & Business support supervisor i Asco Norge as. Les mer om Asco Norge her...
En smidig forhandlerportal
Leif Madsberg i Subaru Norge valgte SharePoint. Subaru Norge har lansert en ny forhandlerportal som skal forenkle arbeidsprosessene og hverdagen til bilforhandlerne. SharePoint er benyttet som inngangsportalen for hver enkelt forhandler hvor man finner all informasjon, nyheter, markedsmateriell m.m. I tillegg gir vi også forhandleren mulighet til å gå inn og finne biler på lager, reservedeler og annet. Dette sparer tid og reduserer behovet for flere steg i salgssituasjon for forhandleren. - Vi er i bransjen for å selge biler og gi best kundeservice, og da er det helt sentralt å ha smidige verktøy, løsninger og samarbeidspartnere, sier Leif Madsberg, økonomidirektør i Subaru Norge.

Subaru Norge

Subaru Norge as er en importbedrift med Subaru som eneagentur, og har i tillegg eierinteresser i flere forhandlerbedrifter. Subaru Norge har et meget godt utbygget delelager plassert på Skytta like utenfor Oslo. Subaru Norge har 30 ansatte som ivaretar kundenes og forhandlernes interesser samt driver en utstrakt opplæringsvirksomhet overfor forhandlernettet både på salgs- og ettermarkedssiden. Les mer om Subaru Norge her...
Elektroniske formularer til Standard Norge
Adaptive inngår avtale med Standard Norge om å levere ny løsning for elektroniske formularer. Vi skal levere en ny versjon av løsningen som benytter siste versjon av Adobe LiveCycle ES for å generere og sikre PDF blankettene. Løsningen, også kalt eBlanketter, er en onlinetjeneste som både privatpersoner og selskaper kan benytte. Her kjøper man retten til å fylle ut et antall eksemplarer av blanketten, samt utskrift av disse. Adaptive skal levere en ny versjon av løsningen som benytter siste versjon av Adobe LiveCycle ES for å generere og sikre PDF blankettene. Utfylte formularer lagres i et arkiv slik at man til enhver tid kan hente opp tidligere utfylte formularer, eller opprette nye basert på tidligere utfylte. Adobe LiveCycle ES er en plattform med mulighet for å plugge inn en mengde forskjellige tjenester relatert til PDF dokumenter, slik som å generere og fylle ut PDF dokumenter, hente ut data fra utfylte, sette rettigheter og regler for bruk, montere og demontere PDF dokumenter, samt lage arbeidsflyt for dokumentprosessene. Ønsker du mer informasjon om hva Adobe LiveCyle ES er, klikk på denne linken.

Standard Norge

Standard Norge er en privat og uavhengig medlemsorganisasjon som ble stiftet 24. juni 2003, men har røtter tilbake til 1923. Standard Norge har ca. 75 ansatte og holder til på Lilleaker i Oslo. Det er Standard Norge som utgir Norsk Standard. Norsk Standard er et varemerkebeskyttet ordmerke.

Medlemskapet i Standard Norge er åpent for bedrifter, organisasjoner, myndigheter og andre. Ler mer her... 
Brukervennlig besøksprotokoll
Dolphin Drilling AS er et selskap i Fred Olsen Energy ASA konsernet, og har siden etableringen i 1965 tilegnet seg bred erfaring med å operere borerigger offshore over hele verden. Selskapet har inngått en avtale med Adaptive onVisit. -Vi har bare gode erfaringer ved bruk av onVisit besøksprotokoll. Det er brukervennlig og har gode funksjoner, som f.eks. utdeling av tilgang til gjestenett, sier Svein Bjørnstad, som er It-manager i Dolphin Drilling. Les mer om Dolphin Drilling her...
Adaptive leverer dokumentløsning til Yara
Yara - verdens største leverandør av mineralgjødsel opererer over hele verden. Logistikkavdelingen må håndtere mange forskjellige type leveranser og kravene til kvalitet og effektiv tidsforbruk er store. Leveranser til ulike land og markeder over hele verden innebærer ulike og tild dels komplekse dokumentkrav. Adaptive har inngått avtale med Yara om utvikling av dokumentsystem for Logistikkavdelingen. Adaptive utvikler en dokumentløsning som ivaretar alle nasjonale og internasjonale dokumentkrav, i tillegg til fleksibilitet i forhold til nye dokumenter basert på forskjellige transportmåter, ulike markeder og spesifikke kundekrav. Alle dokumentene blir forhåndsutfylt med data fra de ulike produksjons- og loadingsystemene samtidig som en markedskoordinator eller logistikkmedarbeider kan korrigere om endringer oppstår og supplere med utfyllende informasjon om nødvendig. Dette kan være lasteinformasjon, tidspunkter for lasting/lossing, endret mottaker, utfyllende produktinformasjon og annet. Systemet har høye krav til integrasjoner, oppetid og fleksibilitet. - Det var viktig for oss å ha et system som ivaretar effektiv dokumentfremstilling og dokumentbehandling i forbindelse med våre leveranser. At ulike typer dokumenter kan knyttes sammen i dokumentsett, og at dokumentene enkelt kan distribueres til forskjellige partnere i logistikk-kjeden på ulike medium er viktig for oss, samtidig med at endringsbehov ivaretas enkelt og effektivt. Fleksibilitet og effektivitet er en avgjørende forutsetning for oss og vi føler oss sikre på at vi nå får en ny dokumentløsning som kan ivareta våre krav og forutsetninger på en hensiktsmessig måte, sier prosjektleder Lisbeth Horn Bakken i Yara Porsgrunn. Dokumentsystemet blir utviklet i .NET, hvor et webbasert grensesnitt styrer arbeidsflyten og presenterer data fra de bakenforliggende systemene. Dokumentene presenteres i redigerbare PDF- skjemaer, hvor kombinasjonen av statiske maler og dynamiske skjema ivaretas. Dette løses med Adobe LiveCycle Forms server og den ansatte trenger kun en gratis Adobe Reader på arbeidsstasjonen. Avansert print løses av Adobe LiveCycle Output.

TRENGER DU HJELP MED Å KOMME I GANG?

Ta en prat eller digital kaffe med oss!